سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

انواع مته وکاربرد آنها

فروشگاه ابزار آلات ابزار طاها در تهران

انواع مته وکاربرد آنها

۲۳۹ بازديد

دریل انواع مختلفی دارد که ما در این مقاله از ابزارطاها قصد داریم انواع دریل را معرفی کرده و سپس به بررسی آنها بپردازیم. پس اگر نیاز به خرید دریل دارید یا به این قبیل اطلاعات علاقه دارید در این مقاله با ما همراه باشید.

انواع دریل به شرح زیر است:

  1. انواع دریل دستی
  2. انواع دریل های برق
  3. انواع دریل های بی سیم
  4. انواع دریل های چکشی

تعریف دریل

دریل یک ابزار است که شما می توانید با استفاده از آنها سوراخ هایی در دیوار اسجاد کرد یا برای چفت و بست مواد  از آن استفاده کنید. دریل یک ابزار برش است. در انتهای مته، یک چاک وجود دارد؛ که آن را هنگامی که در برابر متریال هدف قرار می دهید، چرخش می دهد. نوک این ابزار را مواد را برش می دهد. در نجاری، فلزکاری یا ساخت و ساز، مردم اغلب از این ابزار استفاده می کنند. برخی از انواع خاصی از مته در مأموریت های پزشکی و فضایی استفاده می شود. مته ها قدرت و ظرفیت های متفاوتی دارند.

فهرست انواع مته و کاربرد آنها

برای کار با مته، شما باید در مورد انواع و کاربردهای آن بدانید. در اینجا لیستی از انواع مته ها و کاربردهای آنها وجود دارد:

1_ دریل دستی

ویژگی ها:

این ابزار یک چرخ برای راندن دارد. شما می توانید با استفاده از دسته چرخش آن را بچرخانید. وقتی چرخ می چرخد، مته با چاک حرکت می کند. کسی که نمی خواهد از یک مته برق استفاده کند می تواند مته دستی را انتخاب کند. بسیاری از نجاران از این ابزار استفاده می کنند.

استفاده:

می توان از این ابزار دست برای حفاری سوراخ های کوچک استفاده کرد. گاهی اوقات ایجاد سوراخ های کوچک با دیگر مته ها مشکل است، اما شما می توانید با استفاده از یک مته دستی مناسب اینکار را انجام دهید. یک دریل دستی به سرعت می تواند یک سوراخ کوچک در چوب نرم و فلزات نرم ایجاد کند.

2_ مته کاربید

ویژگی ها:

مته های برقی به یک منبع برق مداوم از یک سوکت نیاز دارند. طراحی دسته تپانچه استفاده  ازابزار را راحت تر می کند. اگر شما منبع برق در نزدیکی خود ندارید و سیم را گسترش می دهید، می توانید کار خود را ادامه دهید. مته های برقی بیش از حد قدرتمند هستند و می توانند گشتاور بیشتری را ارائه دهند. هنگامی که شما نیاز به یک ماشین حفاری با عملکرد بالا دارید، دریلی را انتخاب کنید که دارای شماره Amp بیشتری است. محدوده شدت این ابزار بین 3 تا 10 و گشتاور 40 اینچ است

استفاده:

این مته ها دارای سایزهای مختلفی از بیت هستند، که این ویژگی استفاده را راحتتر می کند. شما می توانید از این مته برای سوراخ کردن چوب، فایبر گلاس، فلز، پلاستیک و ... استفاده کنید.

 3_ دریل باتری / مته بی سیم

ویژگی ها:

شکل مته های بی سیم دقیقا مانند مته های برقی است. تفاوت آنها تنها درعملکرد باتری و وزن است. وزن دریل بی سیم  بسیار کم تر از سیمی آن است. هرچه ولتاژ بالا باشد، قدرت بیشتر خواهد بود.

استفاده:

این ابزار بر روی چوب، فایبرگلاس و پلاستیک و ورق های فلزی کار می کند.. همه شما نیاز به یک مته بی سیم با کیفیت بالا دارید.. برای کارهای عظیم حفاری مانند کار با بتن سخت یا سنگ تراشی دریل بی سیم مناسب نیست.

 4_ دریل چکشی دوار

ویژگی ها:

نام دیگر مته چکش چرخشی، چکش سنگ تراشی است. مخلوطی از دو مکانیزم در این ابزار وجود دارد - مکانیسم اولیه متشکل از چکش و مکانیسم چرخش جداگانه. علاوه بر این، می تواند به عنوان نیروی جاذب مقاومت کند، زیرا SDS و دریل های کاربید به این شکل طراحی شده اند. بعضی از ابزارهای طراحی فقط می توانند حفاری های سنگ تراشی انجام دهند و نمی توانند عملیات چکشی انجام دهند. مته بخار دوار بوسیله بخار بوجود می آید.
https://abzartaha.com/blog/72-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D9%85%D8%AA%D9%87-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7

استفاده:

استفاده اولیه از این ابزار عالی در مواد قابل توجهی مانند بتن یا سنگ تراشی است.

 5_ دریل ستونی یا ایستاده

ویژگی ها:

دریل ستونی شبیه به ماشین آلات حفاری جدول است. اندازه این دریل بزرگ است و ظرفیت بسیار بالایی نیز دارد. محدوده ظرفیت این دریل بین 0.55 تا 1.1 کیلو وات است.

استفاده:

مزیت یک دریل ستونی خوب این است که کم هزینه است و می تواند به شما کیفیت عالی کاررا ارائه دهد. برای کارهای دقیق و ظریف این دریل بهترین انتخاب است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.