دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

اره فارسی بر چیست؟

فروشگاه ابزار آلات ابزار طاها در تهران

اره فارسی بر چیست؟

۲۴۶ بازديد

از اره فارسی بر در صنعت نجاری برای برش انواع الوار و چوب استفاده می‌شود. یکی از ویژگی های بارز این نوع اره برش ظریف و دقیق آن در زوایای مختلف است. به همین دلیل است که در کارگاه های چوب و نجاری، اره فارسی بر از مهمترین ابزارآلات برقی است زیرا با این دستگاه می‌توان سرعت و دقت برش را افزایش داد. اره فارسی بر در دو مدل در بازار وجود دارد. یکی رو میزی و دیگری ایستاده که اره ایستاده به پروفیل بر هم معروف است. باید گفت اره های پروفیل بر دقت بالایی در برش دارند اما محدودیت هایی نیز در کار با آنها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا درباره این اره بیشتر بدانیم.

 

نکات مهم درباره اره فارسی بر

می‌توان گفت که قیمت این اره به نسبت سایر اره ها بالا است. به خصوص اره پروفیل بر نسبت به اره رومیزی قیمت بالاتری دارد. اره فارسی بر ایستاده وزن بسیار زیادی دارد به طوریکه حتی دو نفر نیز نمی‌توانند آن را به راحتی جا به جا کنند. به همین دلیل استفاده از این اره برای کارهای ساختمانی و نصب توصیه نمی‌شود.

هنگامی که با دستگاه کار می‌کنید به آرامی و با حوصله کار خود را انجام دهید حتی چوب های نازک را نیز به آرامی برش دهید تا از اعمال فشار ناگهانی به دستگاه جلوگیری کنید. همیشه پس از اتمام کار با استفاده از دستگاه باد، اره را به خوبی از گرد و غبار پاک کنید.

 

انواع موتور فارسی بر

موتور فارسی برها دو نوع دارد. یکی موتور آرمیچری و دیگری موتور دینامی است. فارسی بر با موتور دینامی صدای کمتری دارد اما قدرت برش آن نیز کمتر است. برای همین در شروع کار باید صبر کنید تا موتور دور بگیرد. نوعی دیگری از موتور آرمیچری است که سر و صدای زیادی دارد اما قدرت بیشتر و طول عمر بالاتری نیز دارد.

 

در این مقاله متوجه شدیم وظیفه اره فارسی بر یک برش دقیق و تمیز در زوایای بین 0 تا 45 درجه است. البته برخی اره ها تا زاویه 67 درجه نیز عمل برش را انجام می‌دهند. شما می‌توانید اره فارسی بر مورد نیاز خود را از بهترین برندها از ابزارطاها تهیه کنید.
سایت مرجع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.