دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

فروشگاه ابزار آلات ابزار طاها در تهران

نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی

۱۰۱ بازديد

 

در عصر امروزی اکثر ما در منازل خود از ماشین های ظرفشویی استفاده می کند. در این مقاله از سایت آی پی امداد قصد داریم روش های جرم گیری ماشین ظرفشویی را برای شما به طور مرحله به مرحله با بکارگیری مواد طبیعی و قابل دسترس شرح دهیم پس تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

قبل از انجام هر کاری باید بدانید برای جرم گیری ماشین ظرفشویی باید در گام اول به طور کامل ماشین ظرفشویی را از برق خارج نمایید و هر گونه ظروف که داخل آن هست را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.

جرم گیری ماشین ظرفشویی

  • در نخستین گام از جرم گیری ماشین ظرفشویی بایستی سبدها و لوازم متحرک ماشین ظرفشویی که امکان جدا شدن دارند را از ماشین ظرفشویی خارج نموده و به طور جداگانه شستشو بدهید که برای این کار توصیه می شود سبد و بقیه لوازم را داخل سینک گذاشته تا خیس بخورند و آسان تر شسته بشوند.
  • در گام بعدی جرم گیری ماشین ظرفشویی آب فشان‌های بخش بالا و پایینی دستگاه را که دارای چند سوراخ کوچک هستند با استفاده از سوزن یا خلال دندان تمیز نمایید.
  • انتها ماشین ظرفشویی در بخش خروجی آب یک فیلتر برای جذب آشغال‌های ظروف هست که در این بخش از جرم گیری ماشین ظرفشویی باید آن را خارج نمایید و تمیز کنید.
  • فیلتر به جهت اینکه در بخش کف ماشین ظرفشویی هست بسیار چرم و کثیف می باشد که با شستن معمولی تمیز نمی‌شود. شما می‌توانید جهت تمیز کردن آن یک محلول از آب، مایع ظرفشویی و جوش شیرین تهیه نموده و بعد از آن با یک مسواک یا فرچه آغشته به آن محلول فیلتر را تمیز شستشو بدهید تا چربی روی آن پاک شود.
  • گام بعدی جرم گیری ماشین ظرفشویی تمیز نمودن واشر درب ماشین ظرفشویی می باشد. واشر درب یکی از کثیفترین بخش های ماشین ظرفشویی می باشد زیرا که از خروج آب، چربی و … به خارج پیش گیری می نماید. برای این گام از جرم گیری ماشین ظرفشویی می‌توانید با استفاده ار یک پارچه آغشته به سرکه واشر را تمیز نمایید و آن بخش هایی که دست نمی‌رسد را با یک شیء باریک تمیز کنید.
  • در این گام از جرم گیری دستگاه ماشین ظرفشویی بایستی سبدها و قطعاتی را که در مرحله نخست خارج نمودید تمیز شستشو بدهید. با استفاده از سرکه و مسواک سبدها را شسته تا جرم‌ها روی آن‌ها پاک شوند.
  • در مرحله نهایی از جرم گیری ماشین ظرفشویی پاک سازی کلی را انجام بدهید. پاک سازی کلی به جهت این انجام می‌شود که امکان وجود لکه یا چربی درون ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد و با این راه حل به طور کلی تمیز می‌شود. 

حتما بخوانید: نحوه استفاده از شوینده‌ها در ماشین ظرفشویی


روش های محافظت از ماشین ظرفشویی برای پیشگیری از جرم گرفتگی

  • حتما از جرم گیر های مناسب استفاده کنید زیرا که هرگونه جرمی را از قسمت های مختلف ماشین ظرفشویی از بین می برد.
  • فیلترهای ماشین ظرفشویی مانند قلبی در بدن انسان می باشد و تمیز کردن آن‌ها می‌تواند در طول عمر ماشین ظرفشویی شما مثمر ثمر باشد پس به طو ماهانه، سعی کنید یک‌بار هم شده، فیلتر دستگاه خود را تمیز نمایید.
  • توجه داشته باشید، ظرف هایی که داخل ماشین ظرفشویی قرار می‌دهید، بایستی تمیز باشند.
  • پس دقت را داشته باشید که ظروف را نخست تمیز نموده و پس  از آن، آن‌ها را داخل دستگاه بگذارید که این کار در کمتر شدن رسوب گیری و جرم گیری ماشین ظرفشویی کمک بسیاری خواهد داشت.
  • شوینده های خوب و سازگار با دستگاه را انتخاب نمایید، زیرا که استفاده از شوینده های ظرفشویی بی‌کیفیت با مرور زمان هم خواهد توانست تاثیرات بدی را روی ماشین ظرفشویی شما باقی بگذارد و جرم گیری ماشین ظرفشویی را دچار مشکل نماید، پس تلاش کنید که از برترین کیفیت استفاده کنید.
کاربر گرامی در صورت داشتن سوالی در زمینه عیب یابی ماشین ظرفشویی می توانید با نمایندگی تعمیرات ماشین ظرف‌شویی سامسونگ در تهران در تماس باشید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.